Naar Camping Linda (Zeeland)

We hadden de prijs via de CNN gewonnen. In de winter hadden we contact opgenomen met de camping of we de kleinkinderen mee konden nemen naar de camping, dat was geen probleem.

Toen de tijd aankwam dat we naar Zeeland wilden gaan haakte de kleinzoon af en was alleen maar de kleindochter (Eva) die mee wilde gaan.
Op Zondag 17 augustus waren we omstreeks 10.30 uur vertrokken, het waaide hard en het regende van tijd tot tijd.

Rond 12.00 uur waren we bij de Wouwse tol gestopt voor een broodje en een kop koffie.
Daarna waren we rond 13.30 uur bij de camping Linda in Wemeldinge, het had zo lang geduurd vanwege de harde wind en regen.
We werden hartelijk ontvangen bij de receptie, ik werd door een van de dames gefeliciteerd met het winnen van de prijs, daarna kregen we een plaatsje aan- gewezen achter de dijk.

Tussen de buien (even schuilen in de auto) en harde wind de caravan geplaatst en de luifel met zijstukken geplaatst.
Waren omstreeks 16.00 uur klaar met alles plaatsen, we hadden er wel honger van gekregen, na het douche toch maar iets eten.
In de folder stond dat we op de camping bij het restaurant iets konden eten, maar de uitbater stopte op 24  augustus i.v.m. zijn gezondheid en had niets meer als alleen friet, maar we wilde toch wel iets meer eten. Ze stuurde ons de dijk op en daar waren 3 restaurants, maar omdat het tegen zessen liep was het ontzettend druk en we hadden nog net plaats bij een van de restaurants. Na ons werden de gasten weg gestuurd geen plaats.

Toen we naar de caravan wilde lopen begon het voor de verandering weer eens te regenen en dat had het de hele avond gedaan, zodat we maar tv gekeken hadden en konden we niet de camping verkennen.
Maar dat doen we morgen maar (als het droog is).

Wat er op de camping Linda te doen is
Elke dag animatie voor de kinderen.
De camping bestaat uit twee gedeeltes, het eerste deel daar staan veel stacaravans en er is de receptie met naast de receptie een ballen en speelgelegenheid waar de kinderen overdekt kunnen spelen.
Boven de speelgelegenheid en de wasmachines is een grote ruimte waar de animatie is voor de kinderen.
Ook was daar het winkeltje, maar daar waren alleen nog broodjes en een paar kleine dingen te koop, was maar open van tien tot twaalf uur.
Zoals ik al geschreven had is de frituur en eetgelegenheid gestopt en moesten we naar het dorp om te eten, Niet dat dat erg was want dat was een leuke wandeling van ongeveer 10 minuten.
Verder stonden er veel mensen uit België die hoofdzakelijk daar stonden om te duiken, we hadden ze gesproken en dit was voor hun een paradijs onder water op deze plek in Wemeldinge.
Verder kon je er ontzettend fijn wandelen en fietsen, het strandje was wel erg klein, wat in het hoogseizoen een probleem zal geven.
Camping zag er mooi en verzorgd uit, de toiletten waren super schoon en werden twee maal per dag schoon gemaakt.

Het douchen koste vijftig cent en warm water twintig cent.
De plaatsen waren ruim en goed onderhouden.

Maandag 18-08-2014

In de ochtend waren we eerst naar het strandje gegaan (het was een klein zandstrandje), even de dijk opgegaan en op ons gemak terug gelopen. Het werd weer donker en waren op tijd op de camping want het begon weer te regenen.
Na het eten zijn oma en Eva naar het dorp gefietst om naar de winkel inkopen te gaan doen.
In de tussentijd had ik de schotel weer moeten veranderen, want deze was door de wind verdraaid.
Oma en Eva waren op tijd terug want ze waren net binnen of het begon te regenen.
Het was maar een bui van 14.00 uur tot 20.00 uur.
Dus we hadden die middag huis arrest.

Dinsdag 19 augustus 2014

Na het eten, eerst op verkenning want het was droog, dus de camping verkennen en wat rond fietsen.
Koffie drinken en wat bijwerken.
Na het eten waren we, in de zon, naar de Neeltje Jans gegaan. In Burg Haamstede, rond gelopen en gewinkeld. Daarna naar Renesse ook weer wat winkelen maar daar weer in de regen.
In Zierikzee was een braderie en daar hebben we even rond gelopen, daarna in bistro het centrum gegeten.
Tijdens het eten had het behoorlijk gehageld, maar gelukkig zaten we droog.
Toen via de Zeelandbrug terug naar de camping. Wat was het in de verte donker en je kon de regen zien vallen. Van de Zeelandbrug naar Goes en naar de camping behoorlijke regen.
Nu is het avond en nu wordt het blauwer, maar dat is te laat want we moeten dadelijk weer naar bed.

Woensdag 20 augustus.

Eerst brood halen, waren we gisteren vergeten.
Na het eten klaarde het weer op. Eva wilde met het animatieteam een robot gaan maken.
Dus hebben we lekker buiten gezeten want eindelijk scheen de zon en was het aangenaam.
We hadden tot het middaguur van de zon kunnen genieten.
Na het eten boodschappen gedaan.
Toen we terug waren begon de zon weer wat te schijnen, even langs de dijk gelopen en daarna koffiedrinken.
Na het avondeten waren we met zijn drietjes naar het strandje gelopen en het was eb dus konden we mosselen rapen, we hadden er verschillende en namen ze mee om ze te koken, dat was gelukt en ze smaakte.
Alweer een dag voorbij!

Donderdag 21 augustus.
Vandaag komt de zoon Eva halen.
Eerst wat boodschappen doen en de zoon was om ongeveer 12.00 uur bij de camping.
Het was redelijk weer met af en toe zon dus eerst eten en daarna met de kinderen naar de dijk en het strandje. De zon begon te schijnen en de kinderen waren nog in het water geweest, in het water was het lekker maar eruit viel het toch een beetje tegen.
Waren nog wat over dijken gelopen en terug naar de camping.
Tegenover de camping gegeten was perfect.
Daarna weer naar het strandje, het was eb dus de kinderen konden van alles rapen en verzamelen ze hadden een plasticzak vol.
Toen was het tijd voor hun om richting huis te gaan, dus koffie en rijden.
De kleinzoon had toch spijt dat hij niet was blijven logeren.
’s Avonds was het een koude wind dus maar in de caravan tv gekeken.

Vrijdag 22 augustus.

Na het ontbijt wat geruimd en de buren vroeg of we koffie kwamen drinken.
Daar hadden we wat uren in de voortent gezeten, met af en toe regen.
Toen we vertrokken verschoten we hoe laat het al weer was, dus weer eten en het was al weer avond, het was koud dus binnen tv kijken.
Weer een dag voorbij

Zaterdag 23 augustus.

Na het ontbijt hoorde we harde knallen en de fruittelers waren de hagelwolken uit elkaar aan het schieten.
Het was bewolkt en waren met de auto het eiland aan het verkennen gegaan, waren omstreeks 17.00 uur terug en het was een leuke dag geweest.
Na het eten werd het zo donker dat we dachten dat het nacht werd, de fruittelers deden goed hun werk want het knalde van alle kanten. Even later begon het te onweren en hele harde regen, zo hard dat de schotel uitviel, maar dat duurt meestal maar even.
Op tijd naar bed, we zijn toch wel moe.

Zondag 24 augustus.

Bij het opstaan was het een blauwe lucht, dus ontbijten en van de zon genieten, er was deze keer geen wolkje aan de lucht, dus genieten.
In de loop van de dag stil aan opruimen, morgen is de week vakantie alweer voorbij, en gaan we weer richting huis.